سبد خرید شما خالی است!

آموزش 0 تا 100 ساخت منبع تغذیه متغیر (راهنمای گام به گام)

 
آموزش 0 تا 100 ساخت منبع تغذیه متغیر (راهنمای گام به گام)
ساخت منبع تغذیه متغیر

ساخت منبع تغذیه متغیر

اگر در فعالیت کاری خود با مقوله الکترونیک برخورد کرده باشید، حتما ضرورت وجود یک منبع تغذیه متغیر را در حین انجام فرایند های مختلف درک کرده اید. با یک جستجوی ساده در اینترنت و بررسی لیست قیمت های انواع منبع تغذیه، به این نتیجه می رسید که تهیه این وسیله مستلزم کنار گذاشتن وقت و هزینه زیادی است. در حالی که همیشه یک راه آسان تر وجود دارد. شما می‌ توانید به صورت مستقل، نسبت به ساخت منبع تغذیه متغیر اقدام کنید. در ادامه این مطلب سعی داریم صفر تا صد پروسه ساخت منبع تغذیه متغیر را به زبان ساده آموزش دهیم. پس در ادامه این مطلب همرامان باشید.

برای ساخت منبع تغذیه متغیر به چه وسایلی نیاز داریم؟

بدیهی است که گام اول برای ساخت منبع تغذیه متغیر، تهیه و جمع آوری برخی محصولات است. در هنگام تعیین آنها سعی کردیم اصلی ترین ها را انتخاب کنیم. پس شما نمی توانید به عنوان یک سازنده منبع تغذیه عضوی را کم یا زیاد کنید. این اجزا به صورت کلی به شرح زیر هستند.
  1. فیش نری و مادگی
  2. تعدادی سر ولوم
  3. ولوم یک کیلویی 
  4. ولوم ده کیلویی
  5. جک مادگی
  6. جعبه پلاستیکی
  7. ماژول ولت متر
  8. جعبه پلاستیکی
  9. ماژول کاهنده

ساخت منبع تغذیه متغیر

مراحل اولیه ساخت منبع تغذیه متغیر 

پیش از هرکاری، باید قطعاتی که پیش تر برای ساخت منبع تغذیه متغیر مشخص کردیم خریداری کنید. واضح است که پروسه تولید چنین وسیله ای خالی از هزینه نیست. اما در مقایسه با مقدار بودجه ای که باید بابت تهیه جداگانه منبع تغذیه پرداخت کنید بسیار ناچیز است. برای شروع جعبه پلاستیکی را بردارید و با کمک یک ماژیک یا هر ابزار دیگری، مشخص کنید که هر یک از قطعات منبع تغذیه باید در کدام قسمت از آن جایگذاری شوند.
زمانی که این جایگاه ها مشخص شد، نوبت به انجام برشکاری است. بهتر است این کار را با کمک اره های کوچک و ظریف انجام دهید. البته برخی از برش ها نیز باید به کمک دریل انجام شود چرا که بعضی‌ قطعات مثل ولوم های کنترل کننده ولتاژ باید به جعبه پلاستیکی پیچ شوند. در گام بعدی ساخت منبع تغذیه متغیر، باید مولتی ترن هایی را که بر روی ماژول قاب نصب شده اند را جدا کنید. پس از این جداسازی این اجزا باید با مولتی ترن های سیمی تعویض شوند تا پروسه سیم کشی به درستی انجام شود. 
تا به اینجا نیمی از مراحل ساخت منبع تغذیه متغیر را انجام داده اید. شما باید یک نمایشگر کوچک جریان را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به واسطه آن اطلاعات بدست آمده از جانب دستگاه را دریافت و آنها را آنالیز کنید. واضح است ‌با دست خالی نمی توانید آن را تولید کنید. پس نمایشگر را به صورت جداگانه تهیه، و آن را بر روی جعبه پلاستیکی نصب کنید.  در مراحل پایانی تولید منبع تغذیه متغیر، عواملی مثل جایگذاری اتصال دهنده های موزی، پنل ورودی و فیش آداپتوری باید به پایان برسد. در آخر با نصب سیم های ورودی و خروجی، می توانید این گونه برداشت کنید که بخش عظیمی از پروسه ساخت این منبع را انجام داده اید.

سایر مراحل ساخت منبع تغذیه متغیر 

پیش تر به این موضوع اشاره کردیم که با انجام دادن مراحل فوق بخشی از پروسه ساخت منبع تغذیه متغیر را انجام داده اید نه تمام آن را. پس از ساخت جسم اولیه، باید بخش هایی که قرار است قاب در آن برش بخورد را به صورت دقیق تعیین و جداسازی کنید. شما می توانید برای انجام این کار از صفحه های برش یا مته بهره بگیرید.
در این موقعیت باید ابزارهایی مثل ولوم را بر روی صفحه پلاستیکی پیچ کنید. تهیه تعدادی مولتی ترن و عوض کردن آنها با ولوم نیز پروسه ای است که باید در همین حین انجام شود‌. توصیه می کنیم این کار را با سیم کشی کردن هر یک از اجزای نام برده انجام دهید. 
در این بخش باید از ولت متر استفاده‌ کنید‌‌. این ماژول از سه رشته سیم تشکیل شده است که به ترتیب قرمز، مشکی و زرد هستند. سیم های قرمز و مشکی دارای ضخامت بیشتری هستند. آنها را به ماژول کاهش دهنده، و سایر سیم ها را به ماژول افزایش دهنده وصل کنید. به طور کلی برای نصب سیم های مشکی و قرمز باید از خروجی ماژول و برای نصب سیم زرد از فیش های موزی سیاه استفاده کنید. در این بخش مراحل ساخت منبع تغذیه متغیر شما به پایان رسیده است. می توانید آن را تست کنید.

 

ساخت منبع تغذیه متغیر

آیا همه افراد می توانند نسبت به ساخت منبع تغذیه متغیر اقدام کنند؟

مسلما خیر. شما برای انجام این کار باید به چیستی منبع تغذیه، نحوه کار با آن و نقش هر یک از اجزای داخلی آن در کارکرد سازه آشنا باشید. به عبارتی دیگر یک فرد کاملا مبتدی نمی تواند نسبت به ساخت چنین ابزاری اقدام کند. شاید برایتان سوال شود که در این موقعیت کسانی که نیازمند منبع تغذیه متغیر هستند باید هزینه های گزافی را برای تهیه آن پرداخت کنند؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. شما می توانید با تهیه منبع تغذیه و سایر تجهیزات مشابه از فروشگاه بزرگ تکترونیکس،‌ گام بزرگی را در کاهش هزینه های خود بردارید.
تکترونیکس مجموعه ای نام آشنا است که سال ها است که در حوزه تهیه و عرضه محصولات و ابزارهای الکتریکی فعالیت می کند. یکی از اقدامات مهم این فروشنده، حذف واسطه های اضافه است‌. به همین دلیل است ‌که قیمت تعیین شده از سمت این عرضه کننده با قیمت کف بازار همخوانی دارد. پس شما می توانید بدون انجام مراحل فوق، با پرداخت کمترین هزینه صاحب یک منبع تغذیه متغیر شوید. برای ثبت سفارش محصول تان به صورت غیر حضوری، کافی است به لینک های درج شده در سایت سر بزنید.

سوالات متداول 

1- منبع تغذیه متغیر چیست؟

این دستگاه نوعی تامین کننده انرژی است که افراد می توانند پارامتر هایی مثل جریان یا ولتاژ را با کمک ولوم هایی در آن تغییر دهند.

2- برای سر هم کردن اجزای منبع تغذیه متغیر به چه وسایلی نیاز دارید؟

هویه، پیچ و مهره، مته، دیسک برش.

3- آیا منبع تغذیه متغیر خانگی می تواند مانند نمونه های بازاری مفید واقع شود؟

بدیهی است که نمونه های بازاری دارای عملکرد روان تری هستند و اطلاعات بدست آمده از آنها مطمئن تر است. اما منبع تغذیه ساختگی نیز می‌ تواند برای استفاده‌ های دم دستی مفید باشد.
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.