سبد خرید شما خالی است!

لیست 10 تایی بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل

 
لیست 10 تایی بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل
بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل

بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل

تلفن همراه، یک ابزار پیچیده است که از قطعات ریز و درشت بسیاری تشکیل شده است. با توجه به این ساختار پیچیده، انتظار می‌رود پروسه تعمیرات آن نیز کمی تخصصی باشد. بدیهی است که برای انجام این فرایند افراد اهل فن نیازمند ابزارآلات خاصی هستند که یکی از مهم‌ ترین آنها مولتی متر است. با یک جستجوی ساده به این نتیجه میرسیم که مولتی متر ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک برای اعمال فعالیت های خاصی طراحی شده اند. در این موقعیت این سوال پیش می آید که بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل کدام است؟ در ادامه این مقاله به بررسی این مبحث خواهیم پرداخت.

کاربرد مولتی متر در تعمیرات موبایل 

پیش از معرفی بهترین ولت متر برای تعمیرات موبایل، انتظار می رود با چیستی این وسیله آشنا شوید و کارایی آن را در این حوزه درک کنید. به طور کلی مولتی متر ابزاری است که برای بررسی یا همان اندازه گیری چندین کمیت متفاوت طراحی شده است. از جمله این کمیت ها می توان به ظرفیت خازنی، مقاومت الکتریکی، ولتاژ و غیره اشاره کرد. این وسیله همچنین می تواند شکل موج قطعات الکتریکی مختلف را نشان دهد. در نتیجه می توان از آن برای عیب یابی تجهیزات مختلف از جمله تلفن همراه استفاده‌ کرد.
در یک سازه الکترونیکی، هر یک از اجزا دارای شکل موج مشخصی هستند. حال اگر یک قطعه دچار خرابی شود این شکل کمی دچار تغییر می شود. زمانی که اپراتور ولت متر را به تلفن همراه وصل کند با اندازه گیری معیارهای مختلف و بررسی شکل موج ها می تواند تشخیص دهد که اختلال ایجاد شده مربوط به کدام یک از اجزای موبایل است. به همین دلیل است که وجود اهم متر در این پروسه بسیار ضروری است. 

انواع مولتی متر برای تعمیرات موبایل

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم مولتی متر ها دارای انواع مختلفی هستند به صورت کلی می توان آنها را به دو گروه آنالوگ و دیجیتال دسته بندی کرد. بدیهی است که در تعمیرات موبایل نمونه آنالوگ این محصولات نمیتواند کارایی چندانی داشته باشد. چرا که دقت آن کافی نیست، نمایشگر ندارد و نمی تواند شکل موج را به کاربر نشان دهد.  
در این بین مولتی متر دیجیتال باقی می ماند که علاوه بر داشتن دقت، سرعت، و محدوده اندازه گیری بالا، دارای یک صفحه نمایش نسبتا کوچک هم هست. آوومتر (مولتی متر) های دیجیتال خود دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه لیستی را ذکر می کنیم که با بررسی آن می توانید بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل را شناسایی کنید.
  1. مولتی متر Extech
  2. مولتی متر Gossen Metrawatt
  3. مولتی متر Agilent
  4. ولت متر yaxun
  5. ولت متر Fluke
  6. ولت متر Sunshine
  7. آوومتر Mechanic
  8. آوومتر jakemy
  9. مولتی متر Victor
  10. اهم متر BAKU

بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل


مولتی متر Extech

محصول نام برده نوعی مولتی متر دیجیتالی است که که همانند دیگر همتایان خود می‌ تواند فرکانس، جریان، مقاومت و غیره را مورد بررسی قرار دهد. با کمک این اهم متر می‌ توان تست های مختلفی را بر روی تجهیزات متنوعی اجرا کرد‌. از جمله آنها می‌ توانیم به تست دیود و اتصال کوتاه اشاره کنیم. این وسیله به گونه ای طراحی شده است که می تواند بیشترین و کمترین مقدار ولتاژ ورودی و خروجی را در خود ثبت کند. علاوه بر آن حفاظت از سازه در برابر ولتاژ های بزرگ نیز از جمله ویژگی های آن است. دستگاه Extech بی شک در لیست بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل قرار می گیرد. چرا که علاوه بر ویژگی های ذکر شده، صفحه نمایش بزرگی هم دارد که بررسی اطلاعات را برای افراد آسان می کند.

مولتی متر Gossen Metrawatt

مولتی متر Gossen Metrawatt یکی از بهترین سازه هایی است که می توانید آن را برای استفاده های تعمیراتی خریداری کنید. این ولت متر دارای سه سوکت است که هر یک از آنها قفل خودکار جداگانه ای را به خود اختصاص می دهند. شما می توانید با کمک این دستگاه علاوه بر سایر پارامترهای ذکر شده دما را هم اندازه بگیرید. داشتن بدنه مقاوم پلاستیکی و ظرفیت بالای اندازه گیری نیز از دیگر جزئیاتی است که می‌ توانیم به آنها اشاره داشته باشیم.

مولتی متر Agilent

اگر با دنبال اهم متری هستید که در کار خود بسیار دقیق باشد، مولتی متر Agilent بهترین گزینه برای شماست. این سازه می تواند پارامترهای بدست آمده را با دقتی 6 رقمی به شما نشان دهد که در نوع خود بی نظیر است. افراد می توانند برای کسب دسترسی های بیشتر این سازه را به کامپیوتر یا لپ تاپ نیز وصل کنند. ناگفته نماند که رزولوشن این سازه چیزی غریب بر 0.0015%  است. با وجود این جزئیات بدیهی است که مولتی متر به صورت رومیزی طراحی شده باشد و ابعادی بزرگی داشته باشد.

ولت متر Fluke

در لیست بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل، Fluke یکی از اقتصادی ترین ها است. این مولتی متر دارای بدنه مقاومی است که آن را در برابر هرگونه ضربه محافظت می ‌کند. بر خلاف اهم متر Agilent که از برق شهری تغذیه می کند، این نمونه دارای چند عدد باتری است که آن را به دستگاهی سیار تبدیل می کنند. شما می توانید با بهره گیری از این وسیله، رنج معیار های مختلف را به صورت دستی و اتوماتیک اندازه گیری کنید. به همین دلیل است که به آسانی می توانید آن را با سازه ها و آزمایشات مختلف سازگار کنید. تمام داده های ورودی و خروجی در ولت متر Fluke به صورت موقت ثبت می شوند. بنابراین تکنسین می تواند بارها و بارها این موارد را مرور کرده،‌ و به نتیجه دقیق تری برسد. لازم به ذکر است که ولت متر Fluke در گروه بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل قرار می گیرد چرا که سه استاندارد مهم III 1000 V، I EN 61010 و CAT را به خود اختصاص می دهد.

ولت متر yaxun

این سازه جزو مولتی متر های سبک و کوچک است که تنها نیم کیلوگرم وزن را به خود اختصاص می دهد. با این وجود این نوع‌ مولتی متر صفحه نمایشی را در خود جای داده است که با ابعاد 2.5 اینچی طراحی شده است که در نوع خود بزرگ است. شما می توانید به کمک این ولت متر ولتاژ AC را در دامنه 200 الی 700 ولت اندازه گیری کنید. دامنه اندازه گیری جریان AC، DC و مقاومت نیز به ترتیب 10 آمپر، 1000 ولت و 200 مگا اهم است. شما با داشتن این امکانات به راحتی می توانید یک تلفن همراه را عیب یابی کنید.

 

بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل

 

ولت متر Sunshine

این نوع ولت متر در دسته مولتی متر های پر قدرت تعمیرات موبایل قرار می گیرد‌. این سازه می تواند کلیه کمیت های اصلی که پیش تر آنها را ذکر کردیم را، اندازه گیری کند. با توجه به اینکه ولت متر Sunshine قادر است درجه حرارت سازه های مختلف را بررسی کند، شما به عنوان اپراتور سازه می توانید با وجود آن جمعی از تجهیزات الکتریکی را کالیبره کنید. این سازه دارای یک باتری کتابی 9 ولتی و یک پایه نگهدارنده است که حمل و استفاده از آن را برایتان آسان می کند.
آوومتر Mechanic
این سازه نیز مانند نمونه قبلی دارای یک باتری کتابی و پایه نگهدارنده است. با این تفاوت که سرعت پاسخگویی بالای آوومتر Mechanic آن را از دیگر دستگاه‌ های مشابه جدا کرده است. بر خلاف دقت بالا و کارایی گسترده این محصول، صفحه نمایش و سایر کلید های بدنه این محصول به گونه ای طراحی شده اند که کار با آن آسان باشد. در نتیجه اگر به تازگی وارد حرفه تعمیرات موبایل شده اید استفاده‌ از آوومتر Mechanic برایتان از هر لحاظ مفید خواهد بود.

آوومتر jakemy

بسته به مقدار استفاده و دقت اعمالی بر روی هر دستگاه دمای عملیاتی این آوومتر می تواند از 0 تا 40 درجه متغیر باشد. بی شک صفحه نمایش سه و نیم اینجی نسبتا بزرگ این دستگاه نیز در این افزایش دما دخیل است. این نوع آوومتر حتی در مواقعی که دمای بالا هم دارد نیز می‌ تواند تا ساعت ها برایتان کار کند چرا که به یک باتری 9 ولتی مجهز شده است. مقاومت، ظرفیت خازن، ولتاژ متناوب AC، ولتاژ مستقیم DC از جمله مواردی هستند که می توانید به کمک آوومتر jakemy آن را بررسی کنید. شاید آوومتر jakemy  بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل نباید، اما می‌ تواند در شرایط ضروری کارایی مفیدی داشته باشد.

آوومتر Victor

این نوع مولتی متر یکی از مشهورترین و البته با کیفیت ترین ولت متر هایی است که می توانید آن را خریداری کنید. آوومتر ویکتور از دو فیوز تشکیل شده است. این نمونه به صورت اتورنج طراحی شده، و علاوه بر اندازه گیری پارامترهای اصلی قابلیت NCV را نیز به خود اختصاص داده است‌. بدنه مقاوم، صفحه نمایش محکم، قیمت اقتصادی و تنوع بالا از جمله مزایای این مولتی متر است.

اهم متر BAKU

مولتی متر BAKU آخرین گزینه ای است که در همگام بررسی بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل آن را شرح می دهیم. هر چند که این لیست در این نقطه به پایان نمی رسد. این نوع مولتی متر دارای حافظه پنهان است. پس می تواند داده های ورودی و خروجی را تا مدت محدودی در خود نگه دارد‌‌. وجود NCV یا همان فازیاب برق نیز ویژگی ای است ‌که در کمتر مولتی متری یافت می شود. دستگاه نام برده اتورتج است و می تواند برای عیب یابی تلفن همراه (به شرط آنکه آسیب وارد شده خیلی جدی نباشد) مفید واقع شود.

 

بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل

 

معیارهای شناسایی بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل 

در هنگام خرید مولتی متر باید به برخی نکات دقت کنید تا بتوانید بهترین نمونه ای را که با شرایط کاری و البته مالی شما سازگار است را شناسایی کنید. به عنوان مثال یکی از مهم ترین نکات در تهیه ولت متر، دقت به تعداد ارقام آن است‌. هر چه تعداد این اعداد کمتر باید دقت ولت متر کمتر، و هر چه بیشتر باشد دقت دستگاه بیشتر خواهد بود. پس از این مورد باید به درصد خطایی توجه کنید که مولتی متر ممکن است در هنگام انجام کار از خود نشان دهد.
بدیهی است که دستگاهی بهترین است که کمترین اختلال ممکن را در حین کار داشته باشد. این ویژگی معمولا با تعداد ارقام مولتی متر رابطه مستقیم دارد. 
داشتن تنوع در اندازه گیری پارامترهای مختلف نیز اصل بسیار مهمی است چرا در غیر این صورت یک مولتی متر نمی تواند برایتان کارآمد باشد و مجبور به تهیه دستگاه های دیگری هم هستید. اگر سازه ای را پیدا کردید که فرکانس متر هم داشته باشد در خرید آن تردید نکنید. چرا که کمتر سازه هایی این ویژگی را در خود جای می دهند‌. 
داشتن بدنه مقاوم، باتری با ولتاژ بالا، وجود صفحه نمایش، و ذخیره سازی اطلاعات نیز جمع دیگری از این نکات هستند. اینکه مولتی متر انتخابی خود را از کجا تهیه کنید بسیار مهم است. چرا که تنها فروشنده ای می تواند بهترین مولتی متر برای تعمیرات موبایل را به شما ارائه کند که محصولات ارائه شونده خود را از هر لحاظ (کیفیت بالا و قیمت اندک) تضمین کند. در این میان فروشگاه بزرگ تکترونیکس دقیقا همین ویژگی ها را به خود اختصاص می دهد. این مجموعه دارای اعتبار کاری بالا و تنوع محصولات بالایی است‌. شما می توانید محصول انتخابی خود را به راحتی از طریق سایت ثبت سفارش کنید.

سوالات متداول

آیا مولتی مترها در انواع مختلفی به بازار عرضه میشوند؟

بله، مولتی مترها در انواع مختلف دیجیتال و آنالوگ موجود هستند که نوع دیجیتال آن خود به چند دسته مختلف با کارایی متفاوت تقسیم می شود.

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید مولتی متر چیست؟

در هنگام خرید لازم است به تعداد ارقام دستگاه توجه ویژه داشته باشید.

آیا مولتی مترها میتوانند به راحتی عیب موبایل را شناسایی کنند؟

در صورتی که آسیب وارده جدی نباشد، بیشتر مدل های این دستگاه قابلیت تشخیص عیب را دارند.
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.