سبد خرید شما خالی است!

منبع تغذیه دوربین مداربسته (راهنمای انتخاب و خرید)

 
منبع تغذیه دوربین مداربسته (راهنمای انتخاب و خرید)
منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته 

دوربین مدار بسته،‌ یکی از تجهیزات امنیتی است که نصب و راه اندازی‌ آن امروزه در تمام اماکن مسکونی و غیرمسکونی ضروری است. این وسیله از اجزای کوچک و بزرگ بسیاری تشکیل شده است که یکی از مهم ترین آنها منبع تغذیه دوربین مدار بسته است. در ادامه این محتوا توضیحات بیشتری را درباره منبع تغذیه دوربین مدار بسته ذکر می کنیم.
به طور کلی منبع تغذیه دوربین مداربسته عضوی مهم در انواع دوربین های امنیتی است که بسیاری از افراد آن را به نام آداپتور نیز می شناسند. این قطعه در ساختار داخلی دوربین کارگزاری شده و منبع برق شهری را با کاهش یا افزایش جریان به ولتاژ مورد نیاز دوربین برای فعالیت تبدیل می کند. انتخاب صحیح آداپتور در این تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که با وجود این قطعه دوربین می تواند حتی در مواقعی که برق به صورت کامل قطع شده است نیز انرژی مورد نیاز خود را به دست آورد‌. در ثانی اگر آداپتور انتخاب شده با دوربین شما تطابق داشته باشد، تصاویر بدست آمده نیز دارای کیفیت و وضوح بالایی خواهند بود. 

انواع منبع تغذیه دوربین مدار بسته

این اقلام دارای نمونه های مختلفی هستند. در انتخاب هر یک از آنها باید به نوع دوربین مداربسته، فاصله دوربین تا محدوده، وضوح مورد نیاز و غیره توجه کرد. آنها از لحاظ ساختاری به دو نمونه منبع تغذیه مرکزی و مجزا دسته بندی می شوند. علاوه بر آن یک دوربین مدار بسته می تواند با استفاده‌ از منابعی مثل کابل شبکه POE یا پشتیبان UPS نیز شارژ شود‌. در ادامه توضیحات بیشتری را در رابطه با انواع منبع تغذیه دوربین مداربسته ذکر می کنیم.

منبع تغذیه مرکزی 

یکی از متداول ترین روش هایی که با بهره گیری از آن انرژی یک دوربین مدار بسته را تامین می کنند، استفاده از منبع تغذیه مرکزی است. برخی از فعالان آن را با نام منبع تغذیه اصلی نیز می شناسند. با استفاده‌ از این تکنیک هزینه های کلی نصب و نگهداری دوربین کاهش پیدا می‌ کند. در این حالت برای ایجاد ارتباط میان دوربین و منبع تغذیه از انشعابات و کابل های ویژه استفاده می کنند. لازم به ذکر است که این اقلام را می توان به صورت جداگانه نیز در کنار دوربین ها وصل کرد. بهتر است پیش از تهیه هر کدام از منابع تغذیه، به جریان ولتاژ ورودی دوربین مدار بسته دقت کنید‌. چرا که انواع مختلفی از این دوربین ها به مقدار ولتاژ متفاوتی برای فعالیت نیاز دارند.

 


منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه مجزا

منبع تغذیه مجزا، دومین موردی است که باید آن را بررسی کنیم‌. این قطعات به گونه ای طراحی شده اند که می توانند به تنهایی انرژی مورد نیاز یک دوربین را تامین کنند. به عبارت دیگر در این روش یک منبع تغذیه مسئول تولید ولتاژ جمعی از دوربین ها نیست و هر دوربین مداربسته منبع تغذیه مستقلی را در اختیار دارد.
در این موقعیت اگر یک منبع دچار مشکل شود تاثیری بر سایر دوربین ها و منابع وارد نمی شود. درثانی احتمال ایجاد هرگونه نوسان نیز کاهش می یابد. علاوه بر آن فاصله کم یا زیاد دوربین از محدوده مد نظر تاثیری بر کیفیت وضوح تصاویر آن ندارد. البته محدودیت های منبع تغذیه دوربین مدار بسته مستقل را نیز نباید نا دیده گرفت. با بهره گیری از این تامین کننده ها اپراتور نمی تواند جمعی از دوربین ها را به شکل همزمان کنترل کند که این اصلی ترین ویژگی منفی این قطعات است.

کابل شبکه POE

با بهره گیری از کابل شبکه poe (که خود نوعی منبع تغذیه است) می توانید دوربین های مدار بسته تان را به یک تامین کننده انرژی مجهز کنید بدون آنکه نیاز باشد هر یک را به صورت جداگانه سیم کشی کرد‌. این نکته را در نظر داشته باشید که برای بهره گیری از منبع تغذیه دوربین مدار بسته poe باید تمام سوئیچ ها را به یک شبکه خاص متصل کنید. چرا که در این حالت سوئیچ ها علاوه بر رد و بدل کردن داده ها، وظیفه تامین برق را نیز به دوش می کشند.

پشتیبان UPS

منظور از پشتیبان ups وجود یک منبع انرژی بدون وقفه است. اگر شما این مکانیسم را برای دوربین های مداربسته لحاظ کنید تجهیزات شما حتی در زمان قطعی برق نیز به کارکرد اولیه خود ادامه می دهند. ناگفته نماند که این قطعه باید به صورت جداگانه تهیه شود‌. در نتیجه هزینه خرید و کارگذاری آن از منبع تغذیه دوربین مداربسته معمولی بیشتر است. با بهره گیری از این وسیله دوربین های مداربسته در حالی کار می کنند که تصویر دریافتی آنها واضح، و ولتاژ حاکم بر آنها ثابت است‌. 

نصب منبع تغذیه دوربین مداربسته

نصب منبع تغذیه دوربین مداربسته بر اساس نوع منبعی که آن را انتخاب می کنید، متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است منبع تغذیه را بیرون از دوربین نصب کنند. در این حالت دور تا دور این منبع حتما باید با یک محافظ پلاستیکی پوشیده شود تا آسیبی به آن وارد نشود.
اگر بخواهید منبع تغذیه را درست در کنار دوربین مداربسته نصب کنید خروجی که در نهایت به آن می رسید از لحاظ ظاهری خیلی جالب نمی شود. درواقع شکل شلوغی به خود می گیرد. برای حل این مشکل بهتر است منبع تغذیه دوربین مداربسته را کمی دورتر از تجهیزات اصلی نصب کنید و از انواع کابل برای ایجاد انواع اتصال شان استفاده‌ کنید. مبدل ها یا همان کابل های نری و مادگی در این حالت می توانند مفید باشند.

 

منبع تغذیه دوربین مداربسته

 

در هنگام خرید منبع تغذیه دوربین مدار بسته به چه نکاتی دقت کنیم؟

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید منبع تغذیه دوربین مدار بسته به آن دقت کنید، هماهنگی منبع با ولتاژ دوربین شماست. تنها در این حالت است که دوربین مداربسته به درستی کار می کند و تصویر واضحی را نشان می دهد. پس از آن باید به سیستم فیلتراسیون آداپتور دقت کنید. منظور از فیلتراسیون کنترل ورودی ها و خروجی ها، و نابودی نویز های اضافه است.
مقاومت بدنه، عمر مفید، اصالت برند و … نیز جزو آخرین نکاتی هستند که باید به آنها توجه کنید. اگر قصد خرید منبع تغذیه دوربین مداربسته را دارید، مجموعه بزرگ تکترونیکس می تواند شما را از هر لحاظ یاری کند. شما می توانید بهترین نمونه از منبع تغذیه دوربین مدار بسته موجود در بازار را با کف قیمت از این فروشنده دریافت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات دقیق تر، به آدرس های درج شده در این صفحه مراجعه فرمایید.
 

سوالات متداول 

1- آیا تمام دوربین های مدار بسته می توانند به کابل poe مجهز شوند؟ 

خیر، نصب این کابل تنها در دوربین هایی امکان پذیر است که از تکنولوژی poe پشتیبانی می کنند.

2- چگونه می توان از نوسان جریان دوربین و منبع تغذیه جلوگیری کرد؟

 برای جلوگیری از این مشکلات کافیست بر روی دوربین، منبع تغذیه و سایر اجزای وابسته دستگاه های کنترل کننده نوسان را نصب کنید.

3- کدام منبع تغذیه دوربین مدار بسته از سایر نمونه ها بهتر است؟ 

هر یک از نمونه های ذکر شده ممکن است در شرایط خاصی بهترین باشند. اما بررسی ها نشان داده است که آمار رضایتمندی پشتیبان های UPS بیشتر است.
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.