سبد خرید شما خالی است!

کاربرد اسیلوسکوپ در تعمیرات برد (آموزش نحوه استفاده)

 
کاربرد اسیلوسکوپ در تعمیرات برد (آموزش نحوه استفاده)
اسیلوسکوپ در تعمیرات برد

اسیلوسکوپ در تعمیرات برد

نوسان نما یا همان اسیلوسکوپ وسیله ای است که با کمک آن می تواند شکل موج سیگنال های الکتریکی سازه های مختلف را مشاهده کرد. به سبب این کارایی خاص، امروزه بهره گیری از اسیلوسکوپ در حوزه های کاری مختلف رواج دارد‌. با این وجود یکی از اصلی ترین کارایی هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم تعمیرات انواع برد است‌. در ادامه توضیحات بیشتری را درباره کاربرد اسیلوسکوپ در تعمیرات برد ذکر می کنیم‌.

چرا استفاده از اسیلوسکوپ برای تعمیر برد ضروری است؟

اگر شما هم در حوزه تعمیرات برد های الکترونیکی فعالیت می کنید، اسیلوسکوپ یکی از ضروری ترین وسایلی است که باید آن را تهیه کنید. با بهره گیری از این وسیله شما می توانید شکل موجی که بر برد های مختلف حاکم است مشاهده کنید. با بررسی این اشکال می توان عیوب احتمالی این اقلام را حدس زد و راه چاره ای را برای آنها پیدا کرد. در ادامه برخی از کارایی های اسیلوسکوپ در تعمیرات برد را شرح می دهیم.
  1. خرابی برخی قطعات: اگر در بررسی اولیه برد نسبت به خرابی یک قطعه مثل IC یا ترانزیستور تردید داشتید. شکل موج آن را با نوسان نما بررسی کنید. چنانچه این موج در مقایسه با ظاهر اولیه خود دچار تغییر شده باشد شک شما نسبت به خرابی آن قطعه درست است.
  2. ایجاد اتصال کوتاه: اتصال کوتاه به پدیده ای اشاره دارد که می تواند سبب بالا رفتن یا پایین آمدن ناگهانی ولتاژ شود یا چنین اشکالاتی را در برد به وجود آورد. با بهره گیری از اسکوپ می توانید محل دقیق اتصال کوتاه را شناسایی کرده و جریان آن را مسدود کنید‌.
  3. وجود نویز اضافه: نویز اضافه پدیده ای است که می تواند به سیگنال نفوذ کرده و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهد. حال این جریان اضافه ممکن است از محیط اطراف برد، زمین یا منبع تغذیه باشد. اسیلوسکوپ می تواند جایگاه دقیق نویز ها را به شما نشان دهد.
  4. بررسی بازه زمانی سیگال ها: تمام مدار های دیجیتال دارای تعداد واحدی سیگنال هستند. این اقلام باید در بازه های زمانی مشخصی جا به جا شوند. در غیر این صورت نظم برد بهم می ریزد. اسیلوسکوپ در تعمیرات برد می تواند به شما نشان دهد که کدام سیگنال به درستی کار می کند و کدام یک دچار نقض است.


اسیلوسکوپ در تعمیرات برد

سایر کاربرد های اسیلوسکوپ در تعمیرات برد

چگونگی استفاده‌ از اسیلوسکوپ در تعمیرات برد مدارهای مختلف متفاوت است. چرا که هر بردهای مختلف در مقایسه با دیگری ممکن است مشکلات متفاوتی را داشته باشند. عیب یابی منبع تغذیه، یکی از رایج ترین کاربرد های این وسیله است. شما می توانید با بررسی ولتاژ خروجی و ورودی این منبع کارکرد صحیح آن را تست کنید. تنها در این صورت است که می توانید مطمئن شوید که آیا منبع تغذیه ولتاژ را به درستی به برد می رساند یا خیر. 
عیب یابی مدار تقویت کننده، دومین کارایی است که می توانیم به آن اشاره کنیم. زمانی که اسیلوسکوپ در تعمیرات برد بر روی مدار تقویت کننده قرار گیرد می توانید شکل موج ورودی و خروجی آن را ببینید. در این صورت می توان از کارکرد صحیح این قسمت مطمئن شد. چرا که تقویت کننده نقش مهمی را در یک برد الکترونیکی ایفا می کند. در نهایت نوبت به بررسی اشکالات مدار اسیلاتور می رسد‌. با وجود اسکوپ به راحتی می توان نوع فرکانس و شکل موج اسیلاتور را بررسی کرد. در این حالت می توانید نسبت به ثبات فعالیت های مدار و دستگاهتان اطمینان حاصل کنید. در نهایت می توان گفت که وجود اسیلوسکوپ در تعمیرات برد به قدری مهم است که بدون آن کاری از پیش نمی رود.

چرا یادگیری کار با اسیلوسکوپ برای تعمیرکاران برد ضروری است؟

محال است که شما در حوزه تعمیرات انواع برد الکتریکی فعالیت داشته باشید و با مشکلاتی که پیش‌ تر آنها را ذکر کردیم مواجه نشده باشید. برای شناسایی طیف گسترده ای از عیوب برد و تعمیرات آنها وجود یک نوسان نما الزامی است. پس مهم است که به عنوان یک تعمیرکار برد های الکتریکی، بتوانید از این دستگاه به درستی استفاده کنید.
پیش از آن نیاز است که یک اسیلوسکوپ تهیه کنید. دستگاه انتخابی شما باید ساختار دقیقی داشته باشد تا بتواند در شرایط کاری مختلف دقیق ترین بررسی ها را ارائه دهد. عمر مفید و قیمت مناسب نیز از جمله نکاتی است که باید به آنها توجه داشته باشید. در این حالت بهتر است به جای پرسش و پاسخ فراوان، یک عرضه کننده مطمئن را شناسایی کنید که بتواند بهترین اسیلوسکوپ های حوزه کاری‌ تان را به شما معرفی کند‌. با این تفاسیر به نظر می رسد که ارجاع به مجموعه بزرگ تکترونیکس از هر لحاظ برایتان مفید باشد.
تکترونیکس، بیش از 30 سال است که در حوزه تهیه و ارائه انواع ابزارهای الکتریکی فعالیت می کند. این فروشنده نام آشنا می تواند طیف وسیعی از کالاها را به مخاطبان خود ارائه کند. از جمله این محصولات می توانیم به انواع اسیلوسکوپ، منبع تغذیه، مولتی متر، هویه، اسپکتروم آنالایزر و غیره اشاره کنیم. تمامی این اقلام در حالی به شما ارائه می شوند که دارای بالاترین کیفیت و کمترین قیمت هستند. برای ارتباط گیری با این مجموعه و خرید اسیلوسکوپ، می توانید به اطلاعات ذکر شده در صفحه مراجعه کرده و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

اسیلوسکوپ در تعمیرات برد

 
اسیلوسکوپ یک وسیله کاربردی است که با نام هایی مثل نوسان نما یا اسکوپ نیز شناخته می شود. این وسیله می تواند به بررسی فرکانس، سیگنال، جریان و … بپردازد و شکل امواج مختلف را نشان دهد. به همین خاطر یکی از مهم‌ ترین کاربرد های آن در تعمیر برد های الکتریکی خلاصه می شود. با کمک این وسیله می توانید عیوب احتمالی برد را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. تشخیص محل دقیق اتصال کوتاه، نویز، بررسی بازه زمانی جا به جایی سیگنال ها و ..‌‌. از جمله این موارد است. البته کارایی اسیلوسکوپ در تعمیرات برد بیش از موارد ذکر شده است. مجموعه بزرگ تکترونیکس می تواند بهترین اسکوپ ها را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه کند.
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.