سبد خرید شما خالی است!

قیمت و راهنمای خرید مولتی متر gw instek (گودویل)

 
قیمت و راهنمای خرید مولتی متر gw instek (گودویل)
مولتی متر gw instek

مولتی متر یک ابزار اندازه گیری بسیار مهم و کارآمد است که علاوه بر افرادی که با برق و کارهای الکترونیکی سروکار دارد، سایر افراد در خانه هم می توانند از این ابزار استفاده کنند.

استفاده از انواع مولتی متر دلایل بسیاری دارد ولی یکی از عمده دلیل های استفاده از این ابزار  برای این است که فرد بتواند انواع دستگاه های برقی را به درستی تشخیص ، آزمایش و ترمیم کند. امروزه این محصولات الکترونیکی دارای مدل ها و انواع مختلفی هستند که باعث می شود خرید مولتی متر کمی دشوار و پیچیده تر شود.

در این مقاله ما قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی در زمینه انواع مدل های مولتی متر gw instek به شما عزیزان ارائه کنیم، بنابراین با ما همراه باشید.

مولتی متر چیست؟

مولتی متر یک وسیله دستی و چند کاربرده برای اندازه گیری ولتاژ برق است. درست همانطور که از ترازو برای اندازه گیری وزن و از یک متر برای اندازه گیری فاصله استفاده می کنید، از این دستگاه برای اندازه گیری جریان آمپر، ولتاژ (ولت) و مقاومت (اهم) نیز استفاده می شود.

 دقت بیشتر این دستگاه های الکتریکی  +/_۲ ست. بنابراین ، شما می توانید به راحتی و به سرعت عیب و یا مشکل الکتریکی موجود در توستر یا دیسک هارد را با کمک این دستگاه بدون مراجعه به یک برقکار و صرف مقدار قابل توجهی پول تشخیص دهید. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم تا این ابزار برقی را خریداری کنید.

مولتی متر ویکتور یکی از شناخته شده ترین انواع مولتی متر های موجود در بازار است که دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به سایر مولتی متر ها دارد.


انواع مولتی متر

مولتی متر آنالوگ

مولتی متر آنالوگ بر اساس میکرومتر (ابزاری برای اندازه گیری پتانسیل و جریان) ساخته شده و دارای یک فلش متحرک است که در صفحه مقیاس حرکت می کند.

 مولتی متر آنالوگ ارزان تر از مولتی متر دیجیتال است، اما باید بدانید که کار با آنها دشوارتر است و شما نمی توانید شماره های دقیقی را از آنها استخراج کنید. هنگام کار با این دستگاه ها باید مراقب باشید ، زیرا آنها نیز نسبت به شوک بسیار حساس هستند.

 اگر از مولتی متر آنالوگ به عنوان ولت متر استفاده می کنید، معمولاً اعداد دقیقی دریافت نمی کنید. اگرچه یک ولت متر آنالوگ به شما نتیجه دقیقی نمی دهد ، ولی به دلیل اینکه می توانید تغییر ولتاژ را مشاهده کنید، در بسیاری از موارد خوب به نظر می رسد.

 علاوه بر این ، به دلیل مقاومت داخلی بسیار کم ، این دستگاه ها در اندازه گیری فعلی از دقت بالایی برخوردار هستند و خطایی کمتر از 50 میکرو آمپر دارند.

 مولتی متر دیجیتال

مولتی متر دیجیتال رایج ترین نوع مولتی متر است. نسخه های دیجیتالی این دستگاه شامل نسخه های ساده و همچنین طرح های پیشرفته برای استفاده توسط مهندسان الکترونیکی است.

 در این دستگاه ، به جای دسته متحرک و صفحه مقیاس موجود در مولتی مترهای آنالوگ ،  اعداد ذکر شده را در صفحه LCD نشان می دهد. اگرچه مولتی متر دیجیتال کمی گرانتر از انواع آنالوگ است ، اما این تفاوت قیمت در انواع ساده چندان عالی نیست.

 در ادامه قصد داریم درباره مولتی متر وکتور به طور کامل توضیحاتی را ارائه کنیم، بنابراین با ما همراه باشید.

 


مولتی متر gw instek

مولتی متر gw instek

مولتی متر gw instek یکی از ابزارهای مهمی است که همه مهندسان و تعمیرکاران در صنعت برق نیاز دارند. قیمت این دستگاه ارزان تر از سایر مارک های مولتی متر است. این مولتی متر دیجیتال توسط شرکت Goodwill Taiwan ساخته شده است. از طرف دیگر به دلیل ضمانت یک ساله، فروش بالایی دارد. یکی از ویژگی های برجسته این مدل ، امکان اتصال به رایانه شخصی با استفاده از کابل RS232 و همچنین امکان انجام تست اتصال و دامنه خودکار این دستگاه است. مولتی متر gw instek  توانایی اندازه گیری میزان شدت جریان را از محدوده 1 امپر به محدوده 10 آمپر دارد. قیمت ارزان مولتی متر gw instek  باعث شده است که مهندسان و تعمیرکاران از این مدل برای انجام کار خود استفاده کنند.

 

کاربرد های مولتی متر gw instek

کاربردهای انواع مولتی متر gw instek انقدر گسترده است که تنها یک برقکار حرفه ای به آن احتیاج ندارد. از این رو از این دستگاه برای تشخیص مشکلات الکتریکی ، تشخیص اتصالات معیوب در مدارها ، تشخیص مشکلات سیستم های سیم کشی ، منبع تغذیه و مشکلات الکتریکی سایر دستگاه ها استفاده کرد. سایر کاربردهای این دستگاه شامل موارد زیر است:

  • عیب یابی مدار
  • آزمایش میزان جریان عبور از مدار
  • تعیین سطح مقاومت در یک مدار
  • بررسی اندوکتانس انواع سیم پیچ‌ها
  • اندازه گیری ولتاژ خط ، جریان DC و AC
  • بررسی میزان سلامت باتری ماشین
  • بررسی سوکت 12 ولت ماشین
  • آزمایش مدارها و تأیید اینکه از ولتاژ صحیح استفاده می شود.

 

مشخصات فنی مولتی متر gw instek

  • می توان مقدار جریان را از میکرو آمپر ها تا 10 آمپر اندازه گیری کرد
  • اندازه گیری جریان به صورت اتورنج
  • می توان فرکانس تا 10 مگاهرتز را اندازه گیری کند
  • توانایی اندازه گیری دما
  • امکان انجام آزمون پیوستگی
  • امکان انجام تست دیود
  • امکان اتصال به رایانه از طریق خروجی Rs232
  • امکان خاموش شدن خودکار
  • دارای صفحه نمایش 3 تا 4.5 رقمی با نور پس زمینه ای سفید
  • قسمت های اصلی مولتی متر gw instek
  • دارای پایانه ها (پروب ها) و دکمه های قابل تنظیم
  • دارای کلید انتخاب کننده
  • دارای صفحه دیجیتالی

در مولتی متر gw instek ، مقدار جریان الکتریکی که باید اندازه گیری شود و محدودیت های آن توسط یک انتخاب کننده قابل چرخش مشخص می شود. مقادیر الکتریکی اندازه گیری شده در مولتی متر gw instek توسط V برای اختلاف بالقوه مشخص می شود ، A برای شدت جریان ، Ω برای مقاومت الکتریکی ، AC برای جریان متناوب و DC برای جریان مستقیم.

 

 

مولتی متر gw instek


ویژگی های مولتی متر دیجیتالی gw instek

مولتی متری دیجیتال gw instek  به دلیل مقاومت بالاتر ، عملکرد بهتری نسبت به انواع آنالوگ در قالب ولت متر انجام می دهد. اما برای اکثر کاربران، مهمترین مزیت مولتی مترهای دیجیتال نمایش اعداد با امکان خواندن داده های آسان و بسیار دقیق است.

کاربرد های مولتی متر gw instek

انواع مختلفی از مولتی مترها قادر به خواندن مقادیر مختلف بر اساس مدل خود هستند. آزمایش کنندگان اساسی ولتاژ، جریان و مقاومت را اندازه گیری می کنند و همچنین می توانند برای بررسی اتصالات استفاده شوند. این روش یک آزمایش ساده برای تایید یا رد اتصال یک مدار است.

 انواع پیشرفته تر مولتی متر ممکن است بتواند تمام مقادیر زیر را اندازه گیری کند:

  •  ولتاژ و جریان (جریان متناوب)
  • ولتاژ DC و جریان (جریان مستقیم)
  • مقاومت (اهم)
  • ظرفیت (فاراد)
  • هدایت (سیامز)
  • دسی بل
  • چرخه کاری
  • فرکانس (هرتز)
  • القاء (هنری)
  • درجه حرارت درجه سانتیگراد یا فارنهایت

لوازم جانبی همچنین ممکن است برای انواع پیشرفته تر از مولتی مترها در دسترس باشد.

 این امکانات شامل موارد زیر است:

  • سطح نور
  • اسیدیته
  • قلیایی
  • سرعت باد
  • رطوبت نسبی

نحوه استفاده از مولتی متر gw instek

توابع و عملکردهای اصلی یک مولتی متر در انواع دیجیتال و آنالوگ مشابه است. این دستگاه دارای دو کابل قرمز و سیاه و سه پورت برای اتصال کابل است. کابل سیاه به درگاه 'مشترک' وصل شده است. بسته به عملکرد در نظر گرفته شده، کابل قرمز به یکی از دو درگاه دیگر وصل شده است.

پس از اتصال سیم های مولتی متر به درگاه ها ، باید با چرخاندن آن در محدوده مورد نظر ، دستگیره گرد را در وسط دستگاه تنظیم کنید. به عنوان مثال، هنگامی که دستگیره در“20V DC” قرار دارد ، تستر ولتاژ DC (جریان مستقیم) را تا 20 ولت تشخیص می دهد. برای اندازه گیری ولتاژهای کوچکتر ، می توانید دستگیره را روی محدوده 2V یا 200MV تنظیم کنید.

 برای به دست آوردن اعداد ، باید انتهای فلزی لبه دار هر یک از دو سیم را در مدار وارد کنید. کار با مدارها و تجهیزات مختلف با استفاده از مولتی متر ایمن است ، مشروط بر اینکه ولتاژ یا جریان از حداکثر مجاز مولتی متر زیاد تر نشود.

 

همچنین ، شما باید مراقب باشید که هنگام آزمایش ، لبه های فلزی لخت تستر را لمس نکنید ، زیرا ممکن است یک شوک الکتریکی دریافت کنید.


روش اندازه گیری مقاومت با استفاده از مولتی متر gw instek

برای اندازه گیری مقاومت یک دستگاه ، ابتدا باید پروب سیاه را به درگاه COM و پروب قرمز به درگاه مشخص شده V/F/Ω وصل کنیم و انتخاب را روی علامت ω تنظیم کرده و سپس مقدار مقاومت را اندازه گیری کنیم. برخی از مولتی متر ها ممکن است دارای شماره هایی مانند 200 ، 20K ، 2M و غیره باشند که در این قسمت از انتخاب کننده نوشته شده است. هر یک از این اعداد نشان دهنده میزان مقاومتی است که مولتی متر می تواند نشان دهد.

 به عنوان مثال ، شماره 200 به این معنی است که مولتی متر شما می تواند مقاومت بین صفر تا 200 اهم را نشان دهد ، یا شماره 20K به این معنی است که مولتی متر شما می تواند مقاومت بین صفر و 20 کیلو اهم را نشان دهد. اگر مولتی متر gw instek نتواند مقاومت دستگاه را اندازه گیری کند ، شماره 1 را نشان می دهد ، بنابراین باید موقعیت انتخاب کننده را تغییر دهید. اما اگر مولتی متر شما هنوز شماره یک را در همه حالت ها نشان می دهد ، به این معنی است که در مقاومت در دستگاه شما مشکلی وجود دارد.

 حروف K ، M و M به ترتیب به معنی کیلو ، مگا و میلی مگا است. اگر علامت K در کنار شماره نشان داده شده نوشته شده باشد ، این بدان معنی است که شما باید شماره را در 1000 ضرب کنید. اگر علامت M در کنار شماره نوشته شده بود ، باید آن را 1000000 ضرب کنید ، و اگر حرف M در کنار شماره نوشته شده بود ، باید آن را با 0.001 ضرب کنید. 

 

 

مولتی متر gw instek

 

مولتی متر RMS و مولتی متر True RMS چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

خروجی که بیشتر مولتی متر نشان می دهد بر اساس میانگین چندین نمونه جریان ولتاژ است. به عبارت دیگر ، برق شهر AC از سطح ولتاژ صفر به بالاترین مقدار مثبت نزدیک به 50 بار در یک ثانیه و از سطح ولتاژ صفر تا پایین ترین سطح منفی می رسد ، به همین دلیل ،مولتی  متر gw instek   به جای نشان دادن همه این مقادیر که به طور فوری درحال  تغییر هستند ، سطح متوسط یا متوسط ولتاژ این مقادیر را محاسبه  کرده سپس به شما نشان می دهد

 بنابراین ، هنگامی که ولتاژ و جریان در یک دستگاه الکتریکی زیاد نوسان می کند ، یا شکل موج خروجی تحریف می شود ، مولتی متری که بر اساس RMS کار می کنند ، یا به طور متوسط ، قادر به نشان دادن مقدار دقیق مقادیر نیستند. اما مولتی متر True RMS می تواند مقدار دقیق و واقعی جریان و ولتاژ را محاسبه کند ، و همچنین اندازه دقیق مقادیر را محاسبه می کند که برق شما دارای امواج غیر سینوسی مانند مربع یا امواج مثلث باشد. این مدل از مولتی متر معمولاً برای اندازه گیری مقادیر در سیستم های ولتاژ کم ، دیمرهای کنترل ، موتورهای صنعتی و غیره استفاده می شود.

منظور از رنج یا گستره مولتی متر gw instek چیست؟

دامنه مولتی متر در واقع تعداد اعدادی است که مولتی متر شما می تواند روی صفحه نمایش دهد. واژه های رنج، بازه و شمارش گاهی به جای گستره استفاده می شود. معمولاً دامنه مولتی متر gw instek برابر با یکی از دو مقدار 1.999 ± یا 19.99 ± است.

منظور از میزان امپدانس ورودی مولتی متر gw instek چیست؟

هنگام اتصال مولتی متر به مدار الکتریکی ، بخشی از جریان الکتریکی در خود مولتی متر جریان می یابد. بعضی اوقات، مقدار این جریان ممکن است خیلی زیاد باشد ، و در نتیجه مقادیر در مولتی متر با خطا اندازه گیری می شوند و این جریان تاثیر منفی بر خود مدار می گذارد. بنابراین ، امپدانس ورودی مولتی متر gw instek  یا مقاومت آن باید زیاد باشد. معمولاً اگر مولتی متر شما از کیفیت پایین برخوردار نباشد ، امپدانس آن بیش از یک اهم است که برای اندازه گیری مناسب است.

منظور از مولتی متر gw instek  دامنه خودکار چیست؟

در مولتی مترهایی که Auto range نیستند ، لازم است که مقدار تقریبی هر مقدار را در دستگاه الکتریکی خود برای اندازه گیری مقادیر مختلف و تنظیم آن بر روی مولتی متر بدانید ، اما در مولتی متر Auto range این اتفاق به طور خودکار اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک ولتاژ برابر با 10 ولت را اندازه گیری کنید ، باید انتخاب کننده مولتی متر را روی 20 ولت تنظیم کند ، که در مولتی مترهای Auto Range نیازی به آن ندارید.

 

برای خرید انواع مولتی متر به لینک های زیر مراجعه کنید:

خرید مولتی متر دستی

خرید مولتی متر رومیزی


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.