سبد خرید شما خالی است!

آموزش نحوه لحیم کاری بدون هویه

 
آموزش نحوه لحیم کاری بدون هویه
لحیم کاری بدون هویه

لحیم کاری بدون هویه

لحیم کاری یکی از مهم ترین فرایندهایی است که می تواند به تکمیل یک سازه صنعتی کمک کند. در این پروسه، ابزار های الکتریکی و البته فلزی با انجام برخی مقدمات به یکدیگر وصل می شوند. اتصال این سازه گاهی به قصد خلق یک اثر جدید، و در برخی موارد برای تعمیر یک سازه الکترونیکی است. با کمی بررسی به این نتیجه‌ می رسید که انجام این عملیات بدون حضور عضوی به نام هویه امکان پذیر نیست. به عبارتی دیگر لحیم کاری بدون هویه نمیتواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.
هویه سازه ای فنی است که به دو شکل الکتریکی و غیر الکتریکی تولید می شود. هر کدام از این دسته بندی ها خود دارای زیر مجموعه های دیگری نیز هستند‌. زمانی که دمای سازه افزایش پیدا کند، قسمت سری آن داغ می شود. با برخورد بخش حرارت دیده به خمیر لحیم، این ماده ذوب شده و حالت چسبندگی پیدا می کند. زمانی که دو قطعه به درستی جایگذاری شوند و دما به حالت عادی برگردد، خمیر لحیم مستحکم شده و دو جسم‌ را به یکدیگر متصل می کند.
در نتیجه انجام لحیم کاری بدون هویه امری غیر منطقی تلقی می شود چرا که این سازه اصلی ترین ابزاری است که در این عملیات حضور دارد. اگر این ابزار وجود نداشته باشد، باید چیزی را جایگزین آن کرد که خواص مشابه هویه را داشته باشد. آن دسته از سازه هایی که دارای ساختار پیچیده و هوشمندی هستند، برای تعمیر یا ساخت به یک هویه خاص نیازمندند. چرا که به کارگیری یک ابزار ابتدایی می تواند به سیستم آنها آسیب برساند. اما این قاعده برای کالاهایی که تکنولوژی بروزی ندارند، صدق نمی کند. در ادامه لحیم کاری بدون هویه را مورد بررسی قرار می دهیم.

چگونه بدون هویه لحیم کاری کنیم؟

اگر در شرایطی قرار گرفتید که دسترسی به هویه برایتان دشوار بود، می توانید با به کارگیری برخی اقلام ساده، محصولی را بسازید که کاربرد مشابه این ابزار را داشته باشد. لازم به ذکر است که میزان دقت، کارایی، و البته کیفیت سازه ساختاری شما با نمونه ی اصلی قابل مقایسه نیست. با این حال این سازه می تواند در مواقعی برایتان مفید واقع شود.
برای ساخت این ابزار، به فندک، سیم فلزی، انبر و نوار چسب نیاز دارید. در ابتدا یک عدد سیم فلزی را با قطر و طول مناسب تهیه کنید. سپس با کمک انبردست ناحیه میانی آن را چند بار پیچ دهید. به گونه ای که حرارت برای رسیدن به بخش مرتفع سیم مسیری مارپیچ را طی کند.
توجه داشته باشید که دو سر سیم باید بدون انحنا باشد و بخش های مارپیچ بخش های میانی آن را درگیر کرده باشد. زمانی که قطعه فلزی شما آماده بهره برداری شد، آن را در قسمت دهانه فندک جایگذاری کنید. برای اتصال بهتر این دو عضو به یکدیگر می توانید از نوار چسب استفاده کنید.
زمانی که فندک شعله ور شود، حرارت از قسمت تحتانی سیم فلزی به قسمت ابتدایی آن منتقل می شود. در واقع نوک سیم می تواند به عنوان یک انتقال دهنده گرما شروع به کار کند. در این وضعیت می توانید پروسه لحیم کاری بدون هویه را با ابزار دست ساز خود آغاز کنید.

 

لحیم کاری بدون هویه

معایب لحیم کاری بدون هویه

با اینکه لحیم کاری بدون هویه می تواند در شرایط اضطراری مفید باشد، بهره گیری از این شیوه از نظر متخصصان به صورت علنی رد می شود. چرا که این ابزار دست ساز نمی تواند دقت، کارایی و کیفیت هویه را داشته باشد. بنابراین نباید انتظار کسب نتیجه دلخواهتان را از آن داشته باشید.
البته این محصول می تواند مزیت های خاصی را به خود اختصاص دهد. به طور مثال دسترسی به آن برای همگان آسان است و افراد برای تهیه آن به کنارگذاری بودجه بزرگی نیاز ندارند. با این حال این ویژگی مثبت با وجود تولید انواع مختلفی از هویه با قیمت های به صرفه به چشم نمی آید. در نتیجه پیشنهاد می شود به جای بهره گیری از شیوه لحیم کاری بدون هویه، از آن دست هویه هایی بهره ببرید که با بودجه تان همخوانی داشته باشند.
مجموعه بزرگ تکترونیکس می تواند با تولید و عرضه این دسته از ابزار آلات، شما را از بهره گیری روش های متفرقه بی نیاز کند. این مجموعه سال ها است در حوزه توزیع ابزار های الکتریکی و الکترونیکی فعالیت می کند. به همین خاطر است که سه عنصر کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش گسترده از جمله مشخصات همیشگی این عرضه کننده است. برای دسترسی به محصولات این فروشگاه و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اطلاعات درج شده در وبسایت مراجعه کنید.
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.