سبد خرید شما خالی است!

اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل چه کاربردی دارد؟

 
اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل چه کاربردی دارد؟
اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل

اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل 

زمانی که صحبت از انواع نوسان نما به میان می آید، احتمالا تصور سازه ای را داشته باشید که با ابعاد بزرگ در آزمایشگاه ها کارگذاری شده است. غافل از اینکه اسیلوسکوپ می تواند در هر ابعادی، برای بخش وسیعی از اقلام الکترونیکی مفید واقع شود. کاربرد اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل یکی از مهم ترین کارایی های این محصول است.
چگونگی تعمیر تلفن همراه بسته به شدت خرابی آن متفاوت است. در برخی موارد پاکسازی نرم افزار ها و یا تعویض برخی قطعات می توانند عارضه پیش آمده را به کلی منحل کنند. اما تمامی این مشکلات به سادگی قابل حل نیستند. زمانی که یک موبایل حساس دچار مشکلی شود که متخصصان نتوانند در وحله اول آن را تشخیص دهند، ضرورت استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل احساس می شود. این سازه می تواند به راحتی پروسه عیب یابی تلفن همراه را بر عهده بگیرد.
اسیلوسکوپ های آزمایشگاهی، با تجزیه و تحلیل نوسانات فرکانس، سیگنال و ولتاژ یک سازه در طی زمانی معین، می توانند اطلاعات مفیدی را به افراد اهل فن ارائه کنند. اما نکته واضح آن است که نوع کاربری اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل با دیگر سازه های بزرگ الکترونیکی بسیار متفاوت است. با توجه به این تفاوت، سه عنصر قیمت، کارایی و البته ابعاد نیز در این اسیلوسکوپ ها دارای تمایز هستند.

کاربرد اسیلوسکوپ در تعمیرات موبایل 

اسیلوسکوپ در تعمیرات موبایل می تواند برای آن دست از تلفن هایی مفید باشد که دارای تکنولوژی بروزی هستند. این سازه این امکان را ایجاد می کند که شخص تعمیرکار با سرعت و دقت بیشتری علت خرابی را دریابد. نوسان نما در هنگام انجام تست، اطلاعات مختلفی را شناسایی کرده و آنها را به شکل امواج گرافیکی به نمایش در می آورد.
در واقع نوسان نما میزان ولتاژ موبایل را در طی یک زمان مشخص مورد هدف قرار می دهد. هنگامی که اطلاعات به دست آمده با نظم خاصی بر روی صفحه چیده شوند، فرد متخصص می تواند با استفاده از ابزار هایی، حوزه خطا را تشخیص دهد. پس از آن که نوع عیب مشخص شد، پروسه تعمیرات آن آغاز می شود.
لازم به ذکر است که جزئیاتی مانند نوع و تعداد و دامنه موج ها نیز دارای اهمیت هستند. به واسطه این ویژگی ها می‌ توان نوع خطای بوجود آمده در موبایل را تا حدودی پیش‌ بینی کرد. جالب است بدانید که اسیلوسکوپ علاوه بر تعمیرات موبایل در پروسه ساخت این سازه نیز دخالت دارد. عمده تولید کنندگان گوشی موبایل برای تست سیگنال و برق رسانی تولیدات شان از نوسان نما استفاده می کنند.

 


اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل

ضرورت استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل

شاید با این پرسش مواجه شوید که ضرورت استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل چیست؟ آیا تنها این سازه می تواند پروسه عیب یابی تلفن همراه را پیگیری کند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت این وظیفه صرفا متعلق به اسیلوسکوپ نیست. اما اسکوپ پر طرفدار ترین سازه ای است که می توان از آن به این منظور استفاده کرد.
هنگامی که از اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل استفاده شود، بررسی نوع و تعداد و شکل امواج مختلف امکان پذیر است. علاوه بر آن افراد اهل فن می توانند این جزئیات را برای بررسی های بیشتر ثبت کرده، و یا آن را با دیگر متخصصان این امور به اشتراک بگذارند. از سویی دیگر اتصال سریع اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل به اجزایی همچون USB و کامپیوتر می تواند سرعت این تبادل اطلاعات را تا حد زیادی بهبود بخشد.
در چنین شرایطی ضرورت تهیه اسیلوسکوپ برای واحد های تعمیراتی موبایل امری غیر قابل انکار است. با وجود کارایی حساس این سازه، اسیلوسکوپ مورد استفاده در حوزه های تعمیراتی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. چرا که هرگونه نقص در کارکرد این محصول می تواند سلامت ابزار های فنی دیگری را به چالش بکشد.
بر اساس بررسی های انجام شده، عرضه کنندگان کوچک و بزرگ بسیاری در حوزه ارائه انواع اسیلوسکوپ فعالیت می کنند. اما یکی از معتبرترین آنها، متعلق به مجموعه تکترونیکس است. بهره گیری از تجهیزات بروز، استفاده از کادر کاری متخصص و البته کسب کلیه نشان ها و مجوز های فعالیت در حوزه این مجموعه را به یکی از برترین عرضه کنندگان ابزار های الکتریکی تبدیل کرده است. کالا های توزیع شده از سمت این توزیع کننده دارای کیفیت بالا، و قیمت منصفانه ای هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش از این فروشنده، می توانید به اطلاعات درج شده در وبسایت مراجعه کنید.

نوع اسیلوسکوپ مورد استفاده در تعمیرات گوشی موبایل 

اسیلوسکوپ رومیزی و کارت اسیلوسکوپ دو دسته ی کلی انواع نوسان نما هستند‌. اسکوپ رومیزی معمولا برای به انجام رساندن فعالیت های بسیار پیچیده استفاده‌ می شود. این کالا به عنوان یک ابزار آزمایشگاهی شناخته شده است. علاوه بر آن پروسه جا به جایی آن نیز با موانعی رو به رو است. چرا که این نوسان نما دارای ابعاد بزرگی است.
در مقابل کارت اسیلوسکوپ در اندازه های کوچک تری تولید می شود. معمولا اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل از نوع کارتی است. چرا که به سبب حجم و وزن اندک پروسه استفاده و جا به جایی آن آسان تر است. این سازه به نسبت نوع رومیزی خود برای استفاده های مبتدی تری ساخته شده است. به همین دلیل بهای آن به نسبت دیگر کالاهای مشابه به مراتب کمتر است.

 

اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل

 

نحوه استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل

چگونگی استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل ممکن است پروسه ای پیچیده به نظر برسد. به طور کلی چگونگی بهره گیری از این سازه کار سختی نیست، اما تفسیر اطلاعات بدست آمده از آن نیاز به یک دانش قبلی دارد. برای استفاده از اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل، ابتدا آن را روشن کنید و تا زمان ظاهر شدن کامل تصویر بر روی آن صبر کنید.
معمولا اگر تنظیمات اسیلوسکوپ به درستی انجام شده باشد، به محض روشن شدن دستگاه امواج گرافیکی بر روی آن نقش می بندند. اگر تصویر مشخص شده به هر دلیلی نمایان نشد، باید برای بررسی مجدد این اطلاعات دکمه اتوماتیک را فشار دهید تا فرایند نمایش موج ها از سر گرفته شود.
زمانی که شخص مربوطه به این اطلاعات دسترسی داشته باشد، برای درک بهتر آنچه که رخ داده، برخی موج ها را بر روی صفحه زوم می کند. بزرگ شدن بخشی از اطلاعات امواج این امکان را ایجاد می کند که تعمیرکار با دقت بیشتری نقطه خرابی را شناسایی کند. لازم به ذکر است که تنظیم سرعت پایه نیز در همین حین انجام می شود. اعمال این تغییرات می تواند شدت حرکات موج را در هنگام بررسی تا حدودی کنترل کند. 
همچنین با بهره گیری از تریگر های اسیلوسکوپ در تعمیرات گوشی موبایل می توان امواج مربوطه را بر روی سازه کنترل کرد. واضح است که تنظیم صحیح دکمه های اسیلوسکوپ از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این فرایند به درستی انجام شود تصویر نمایش داده شده بر روی نوسان نما از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.