سبد خرید شما خالی است!

منبع تغذیه تعمیرات موبایل

 
منبع تغذیه تعمیرات موبایل
منبع تغذیه تعمیرات موبایل

منبع تغذیه تعمیرات موبایل

با یک بررسی کلی می توان گفت تلفن همراه یکی از پیچیده ترین و پر استفاده‌ ترین سازه هایی است که افراد در طول روز بار ها از آن استفاده می کنند، این مداومت در استفاده می تواند سبب بروز نتایجی متعددی از جمله بالا رفتن آمار موبایل های تعمیراتی شود.
یکی از ضروری ترین سازه هایی که تعمیر کاران موبایل و ابزار آلات الکترونیکی جهت بازسازی سازه هایشان به  آن نیاز دارند منبع تغذیه است، منبع تغذیه می تواند در انجام پروسه های تعمیراتی بسیاری دخیل باشد.
در ادامه این قصد داریم با بررسی منبع تغذیه تعمیرات موبایل اطلاعات مفیدی در این حوزه در اختیارتان بگذاریم.

 

منبع تغذیه چیست؟

بر طبق یک تعریف کلی، منبع تغذیه سازه ای است که قادر است دو پارامتر قدرت و بار الکتریکی را به یکدیگر تبدیل کند، به عبارت دیگر منبع تغذیه یک مبدل انرژی به یکدیگر است، به همین خاطر برخی از صنعتگران از آن به عنوان تبدیل کننده برق نیز یاد می کنند.
این دستگاه دارای تنوع بالایی است و در نمونه های متعددی به بازار های مصرف عرضه می شود، یکی از شناخته شده ترین دستگاه های این حوزه برای تامین انرژی مورد نیاز کامپیوتر ها و سازه های الکتریکی کاربرد دارد.
هر منبع تغذیه برای انتقال انرژی به دیگر سازه ها، خود نیازمند منبع دیگری است که از آن تغذیه کند، بسته به طراحی سازه مد نظر شما، این منبع می تواند عناصر متعددی داشته باشد، سلول های سوختی، باتری ها، مبدل های انرژی خورشیدی و غیره نمونه هایی از این عناصر هستند.
تمامی منبع های تغذیه دارای یک ورودی برای دریافت انرژی، و یک خروجی برای خروج بار اعمال شده هستند، که در بسیاری از این سازه ها دو بخش ورودی و خروجی برق از اتصالات مداری سختی بهره گرفته اند.

 

انواع منبع تغذیه تعمیرات موبایل

اگرچه منبع های تغذیه دارای تنوع مطلوبی هستند، اما اصلی ترین دسته بندی آنها عبارت است از:
منبع تغذیه dc
منبع تغذیه ac

منبع تغذیه DC

منبع تغذیه DC یکی از اصلی ترین سازه هایی است که جهت تعمیرات موبایل از آن استفاده می شود، این سازه می تواند با تبدیل انرژی AC به DC، ولتاژ مورد نیاز یک موبایل را فراهم کرده و به عنوان یک باتری عمل کند‌.
یکی دیگر از کاربرد های منبع تغذیه DC عیب یابی تلفن همراه است، هنگامی که تلفن همراه به این دستگاه متصل می شود، معیار عددی نمایش داده شده بر روی آن می‌ تواند عضو آسیب دیده آن را مشخص کند.

 

منبع تغذیه تعمیرات موبایل

 

 

منبع تغذیه AC

این نوع منبع تغذیه ولتاژ می تواند ولتاژ را از یک منبع دیگر دریافت، و آن را به اندازه ولتاژ درخواستی کوچک کند، لازم به ذکر است که برخی فیلترینگ ها نیز در این شرایط اعمال می شوند.
در بهره گیری های مدرن تر، منبع تغذیه AC را می توان به دو دسته ی سیستم های تک فاز و سه فاز تقسیم بندی کرد، AC انتقال مداوم اصلی ترین تفاوت میان قدرت تک فاز و سه فاز به شمار می رود.
علاوه بر آن این نوع منبع تغذیه میتواند میزان ولتاژ اقلام مختلف را اندازه گیری و کنترل کند، به همین خاطر معمولا توسط تولید کنندگان برای بررسی محصولاتشان به منظور انتقال به خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

استفاده از منبع تغذیه در تعمیرات تلفن همراه 

بر خلاف بسیاری از ابزار آلات الکتریکی،‌ یک‌ تلفن همراه برای کارکرد به میزان ولتاژ پایینی نیازمند است، جریان برق خانگی به هیچ عنوان برای استفاده ی موبایل ها مناسب نیست، چرا که به صورت AC و متناوب است و برای تامین انرژی تلفن همراه ولتاژ بالایی به حساب می آید.
باتری یک تلفن همراه ولتاژ مورد نیاز خود را به واسطه DC و با اعمال جریان کمتری به دست می آورد، به واسطه انجام همین فرایند نیز به عنوان باتری مبدل از آن یاد می شود.
منبع تغذیه تعمیرات موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست، چرا که با توجه به عملکرد یاتری تلفن همراه ساخته شده است، به همین خاطر در بسیاری از مواردی که باتری موبایل به درستی کار نمی کند،‌ این سازه می تواند با اعمال شوک و تامین ولتاژ موجب روشن شدن مجدد تلفن همراه شود.

 

کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات تلفن همراه 

واضح است که سازه ای این چنینی دارای کاربرد های متعددی است، با این حال برخی از اصلی ترین کاربرد های منبع تغذیه در حوزه تعمیرات تلفن همراه عبارت است از:
روشن شدن مجدد موبایل بدون باتری 
شوک دادن به باتری با منبع تغذیه 
سنجش جریان کشی برد الکترونیکی موبایل
یافتن قطب های باتری
عیب یابی تلفن همراه 

روشن کردن مجدد موبایل بدون باتری

در برخی از موارد ممکن است باتری یک موبایل دچار ایراد شده، و یا برای اعمال فرایند های فنی توسط تعمیر کار از موبایل خارج شده باشد، در چنین شرایطی می‌ توان از منبع تغذیه جهت روشن شدن مجدد موبایل استفاده کرد.
برای انجام این پروسه باید ولتاژ منبع تغذیه را از ولتاژ عادی موبایل بیشتر کنیم، البته این افزایش ولتاز نباید از محدوده تحمل ولتاژ تلفن همراه خارج شود.

شوک دادن به باتری با منبع تغذیه 

در برخی از موارد ممکن است باتری یک موبایل دچار ایراد شده و ولتاژ مورد نیاز آن را تامین نکند و یا به عبارتی درگیر خواب الکتریکی شود، در چنین شرایطی، برای برطرف کردن فرایند خواب باتری، از منبع تغذیه به عنوان یک شوک دهنده استفاده می کنند.
برای انجام این عملیات باید برخی از سازه های درونی منبع تغذیه از پیش برنامه ریزی شوند تا در نهایت با اعمال این شوک باتری احیا شود.

 

منبع تغذیه تعمیرات موبایل

 

 

سنجش جریان کشی برد الکترونیکی موبایل 

یکی دیگر از کاربرد های این نوع منبع تغذیه ها عیب یابی تلفن همراه است، این پروسه تنها برای موبایل هایی تست می شود که باتری آنها دچار تخلیه بار الکتریکی شده باشد، به ‌واسطه این شیوه می‌ توان قطعه اشکال دار را تشخیص داد و آن را تعمیر کرد.

یافتن قطب های باتری با منبع تغذیه 

به واسطه یک منبع تغذیه می توان به اطلاعاتی همچون قطب های باتری یک تلفن همراه دسترسی پیدا کرد، برای انجام این فرایند لازم است جریان منبع تغذیه را بر روی 4000 و ولتاژ را بر روی 5 ولت تنظیم کنید.
چنانچه قطب های تلفن همراه به درستی متصل شده باشند مقیاس عددی منبع تغذیه تغییر نخواهد کرد، اما اگر این اتصال دچار ایراد باشد، این مقدار عددی به طور پیوسته کمتر خواهد شد‌.

عیب یابی تلفن همراه با منبع تغذیه 

در بسیاری از موارد یک تعمیر کار موبایل به تنهایی نمی تواند عیوب پنهان یک تلفن همراه را به طور دقیق تشخیص دهد، منبع تغذیه می تواند به آسانی از عهده این فرایند بر آید.
برای انجام این پروسه باید پرآپ های منبع تغذیه به گوشی وصل شده و ولتاژ درخواستی اعمال شود، مقادیر عددی که در این مرحله توسط منبع تغذیه نشان داده میشوند، در واقع همان اشکالات سازه هستند که این گونه به نمایش در می آیند.

 

منبع تغذیه تعمیرات موبایل

 

راهنمای خرید منبع تغذیه تعمیرات تلفن همراه 

برای خرید یک منبع تغذیه تلفن همراه باید نکات متعددی را مد نظر قرار داد، برخی از مهم ترین این نکات عبارت است از: 
میزان دقت دستگاه
ثبات عملکرد 
نویز
در نهایت می توان گفت این ابزار کاربردی به واسطه امکانات ویژه ای که دارد می‌ تواند سهولت بیشتری را در هنگام تعمیر ابزار آلات الکترونیکی برای تعمیرکار به ارمغان آورد، در نتیحه موبایل های ایراد دار با سرعت و دقت بیشتری بازسازی شده و به دست صاحبان شان می رسند.
با توجه به کاربرد گسترده منبع تغذیه در صنایع مختلف،‌ عرضه کنندگان بسیاری آن را در سبد محصولات خود جای داده اند، اما واقعا تمام عرضه کنندگان کالای با کیفیتی را به مخاطبان خود عرضه می کنند؟
فروشگاه بزرگ تکترونیکس یکی از بزرگترین عرضه کنندگان ابزار آلات الکترونیکی در سطح کشور است، این عرضه کننده به واسطه عملکرد هوشمندانه ای که دارد می‌تواند کیفیت و قیمت محصول درخواستی تان را تضمین کند‌.
برای خرید منبع تغذیه تعمیرات موبایل می‌ توانید به اطلاعات درج شده در وبسایت مراجعه نموده، و پس از کسب اطلاعات دقیق از پشتیبانی، سازه درخواستی خود را خریداری کنید.
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.